فراوری بره موم با آب را بیشتر بشناسیم


بره موم آبی در واقع نامی است که بر یک نوع بره موم فراوری شده با روش های خاص، گذاشته شده است. این نوع از بره موم مایع بوده، محلول در آب است و برای تولید آن از روش های مختلفی استفاده می شود. برخی معتقدند بهترین نوع بره موم در حال حاضر، بره موم آبی است؛ چراکه هم خواص بره موم را حفظ کرده و هم مواد اضافی مثل الکل در آن وجود ندارد.
بره موم یکی از مهمترین تولیدات زنبورعسل است که خواص زیادی دارد. از گذشته تا امروز استفاده های فراوانی از این ماده طبیعی شده و خوشبختانه در سال های اخیر روش های فراوری بهتری برای آن در نظر گرفته شده است. همین موضوع، استفاده از بره موم و عوارض احتمالی بره موم را کاهش می دهد.
یکی از روش های فراروی بره موم که چند سالی از ابداع این روش نگذشته است، روش آبی بره موم است. در این روش که قصد داریم به ارائه نکاتی در مورد آن بپردازیم، از آب برای فراوری بره موم استفاده می شود. در نتیجه بسیاری از خواص بره موم حفظ شده و بره موم فراوری شده نیز به صورت محلول در آب ارائه می شود.

چرا بره موم آبی؟
همانطور که می دانید بره موم به صورت خام قابل مصرف برای معده انسان نیست. به همین علت از گذشته تا امروز اندیشمندان در تلاش بوده اند تا با روش های مختلف، این ماده را برای گوارش انسان آماده کنند. اولین روش که هنوز هم پرطرفدارترین روش برای فراوری بره موم به شمار می رود، استفاده از الکل است. در واقع الکل کمک می کند تا مولکول های سنگین بره موم که ان را برای معده غیرقابل هضم کرده ، شکسته و در نتیجه قابلیت هضم پیدا کند.
استفاده از روش الکلی برای فراوری بره موم، مشکلاتی را به همراه دارد. یکی از این مشکلات، به جا ماندن درصد ناچیزی از الکل در ماده بره موم است. البته این مشکل در روش فراوری پیشرفته بره موم توسط دستگاه مکانیزه برطرف شده است. با این حال دانشمندان تلاش کردند تا راهکاری جدی برای فراوری بره موم بدون استفاده از الکل پیدا کنند.
راه حل جدیدی که بدون از دست رفتن خواص بره موم، مشکل اضافه شدن ماده ای خارجی مثل الکل را نداشته باشد، استفاده از آب برای شکست مولکول های بره موم است. البته آب به سادگی نمی تواند مولکول های بره موم را بشکند. به همین علت باید از روش های خاصی برای این منظور استفاده شود.

بره موم آبی چطور تولید می شود؟
تاکنون روش های مختلفی برای تولید بره موم آبی اختراع شده است. یکی از این روش ها خیساندن چند روزه در آب است. همچنین می توان برای این منظور، بره موم خام را درون آب در حال جوش ریخت تا درون آب جوش مولکول های آن دچار تغییر شوند. البته این تنها اقدامی نیست که باید انجام شود. بره موم باید چندین روز درون آب بماند و مدام چنگ بخورد.
یکی از روش های نوین برای تولید بره موم آبی، استفاده از دستگاه گریز از مرکز است. در واقع نوعی سانتریفوژ به کمک آب مولکول های سنگین بره موم را می شکند و در نتیجه بره موم استخراج شده، قابلیت هضم در معده انسان را خواهد داشت.
روش مکانیزه تولید بره موم آبی، هنوز در انحصار چند شرکت خاص است و در ایران نیز هیچ شرکتی به عنوان تولید کننده مکانیزه بره موم آبی شناخته نمی شود. یکی از بهترین شرکت های تولید کننده بره موم آبی در ترکیه قرار دارد. تا چند سال پیش برخی شرکت ها از این شرکت ترکیه ای به نام مدوا بره موم آبی وارد می کردند و با اخذ نمایندگی این شرکت، به عنوان شرکت های عرضه کننده بره موم آبی در ایران شناخته می شدند که کیفیت محصولات آن فوق العاده بالا بود. با این حال در حال حاضر هیچ شرکتی وارد کننده بره موم آبی ترکیه ای نیست

روش های عرضه و مصرف بره موم آبی
یکی از ویژگی های مهم بره موم آبی این است که بیشترین خاصیت این ماده طبیعی درون آن وجود دارد. به همین علت است که دوز مصرفی از بره موم آبی بسیار کمتر از بره موم الکلی است. با این حال بره موم آبی عموما به صورت محلول در آب روانه بازار می شود.
شما می توانید این محصول را به صورت مایع خریداری کنید. همین ویژگی بره موم آبی نیز باعث شده تا محبوبیت بیشتری پیدا کند. محلول در آب بودن بره موم آبی کمک بسیار بزرگی به افرادی است که می خواهند از بره موم به روش های مختلف استفاده کنند. بره موم آبی که به صورت مایع عرضه می شود، مصرف این ماده را راحت تر کرده و در نتیجه افراد ببیشتری از خواص این ماده بهره مند می شوند.
برای مصرف بره موم می توانید روزانه 2 تا 4 میلی لیتر از این عصاره محلول در آب را به صورت تنها یا با دیگر مواد میل کنید. بهترین روش استفاده از آن در شربت عسل است. به طور کلی پیشنهاد می شود بره موم 30 دقیقه قبل یا 30 دقیقه بعد از غذا مصرف شود تا به سیستم گوارشی فشار وارد نشود.

ویژگی های بره موم آبی
ویژگی های عمومی بره موم همگی در بره موم آبی وجود دارد. با این حال چند ویژگی روش فراوری بره مو با استفاده از آب باعث می شود تا این ماده قابلیت های ویژه ای داشته باشد.یکی از ویژگی های مهم بره موم آبی این سات که حداقل 40 درصد مایع بره موم را، عصاره بره موم تشکیل می دهد. این ویژگی کمک می کند تا حتی مصرف چند قطره بره موم آبی نیز بتواند خواص لازم را به بدن انسان منتقل کند.
عدم وجود مواد اضافه در بره موم آبی نیز یکی دیگر از ویژگی های این محصول است. دیگر نه از الکل در عصاره بره موم خبری هست و نه گرد و خاک ناشی از گذاشتن بره موم در فضای باز! در نتیجه با خیال راحت می توانید بره موم آبی خریداری شده را مصرف کنید. البته این به شرطی است که از برندهای معتبر آن را بخرید!
سادگی مصرف بره موم آبی نیز یکی دیگر از ویژگی های این محصول است. به ویژه برای مصارف خوراکی و مصارفی مثل ضدعفونی کردن سطوح، بره موم آبی که به صورت مایع عرضه شده، مصرف راحت تری داشته و در نتیجه احتمال مصرف نیز بالاتر می رود. بهتر است برای یکبار هم که شده از این نوع بره موم فراوری شده استفاده کنید.

بره موم آبی در واقع نامی است که بر یک نوع بره موم فراوری شده با روش های خاص، گذاشته شده است. این نوع از بره موم مایع بوده، محلول در آب است و برای تولید آن از روش های مختلفی استفاده می شود. برخی معتقدند بهترین نوع بره موم در حال حاضر، بره موم آبی است؛ چراکه هم خواص بره موم را حفظ کرده و هم مواد اضافی مثل الکل در آن وجود ندارد.